یادداشت های یک افسر جوان

دانشجویان،افسران جوان جبهه مقابله باجنگ نرم هستند.حضرت امام خامنه ای

یادداشت های یک افسر جوان

دانشجویان،افسران جوان جبهه مقابله باجنگ نرم هستند.حضرت امام خامنه ای

در جواب هجمه‌ های اخیر نسبت به دکتر عباسی (چه کسانی سود میبرند؟)

دکتر حسن عباسی استراتژیست ارشد جهموری اسلامی ایران نزدیک به دو دهه است که در زمینه مسائل استراتژیک به صورت تخصصی فعالیت می کند. وی از سال ۱۳۸۵ یک دوره کرسی نظریه پردازی در سطح کشور با نزدیک به ۷۰۰۰ دانشجو در طول ۷ سال ، برگزار نموده است. حسن عباسی، تا کنون یکی از اصلی ترین چهره های فرهنگی کشور بوده که علاوه بر داشتن تنها کرسی مستمر نظریه پردازی در زمینه دکترین ملی زندگی در افق ۱۴۰۴ ، رکورددار تعداد سخنرانی ها و روشنگری در مجامع دانشگاهی نیز بوده است.
حسن عباسی جزء محدود نفراتی است که به اَین عمار رهبری در زمینه تولید علم لبیک گفته است و سال های متمادی با تربیت شماری از دانشجویان در این زمینه ، دکترین های تخصصی جمهوری اسلامی را از مسائل نظامی و امنیتی تا دکترین سلامت، سینما و اقتصاد و … را تبیین نموده است.
 وی با وجود این همه تلاش و روشنگری در عرصه جنگ نرم و تولید علم دینی با بیش از ۴۵۰ جلسه کرسی نظریه پردازی مورد هجمه رسانه های ضد انقلاب و برخی رسانه های معلوم الحال داخلی قرار گرفته است، تا انقلاب اسلامی بوده و هست افرادی سعی در تخریب چهره دلسوزان و عماران امام جامعه را داشته اند . امروز عده ای که سال ها از قبال انقلاب برای خود نام و نانی دست و پا کرده اند ، تیشه برداشتند و می خواهند ریشه ی ولایت مدارانی همچون حسن عباسی را با فرافکنی و دروغ پردازی و بی تقوایی رسانه هایشان بزنند.
چند روزی است که جریان خاصی، به قصد تخریب جریان انقلاب اسلامی و ایجاد تفرقه در میان نیروهای اصلی انقلاب اسلامی، کلیپی را از دکتر عباسی در فضای سایبری منتشر کرده است که در آن بخش مقطوعی از صحبت های ایشان(30ثانیه) را که در نقد بدعت های عزاداری و به حاشیه رفتن اصل حرکت امام حسین علیه السلام و محوریت شخصیت امام حسین علیه السلام، آن هم در سال ۱۳۸۵ ایراد شده است، برداشته اند و عَلَم کرده اند به اسم توهین به حضرت رقیه (س).
جالب است یکی از روحانیونی که در واکنش به این فایل صوتی به سخنرانی علیه حسن عباسی پرداخته است از ارادت مندان هاشمی‌رفسنجانی بوده که این امر به خوبی ماهیت این گونه اقدامات را آشکار می‌سازد.برای شناخت ریشه ی این جریان و جلوگیری از ایجاد تفرقه و افشای این جریان ها، کافی است فقط عقبه ی آقای یثربی را در کاشان بشناسید.
این تصویر، مربوط به همان آقای یثربی است که در کلیپ مذکور، صحبت می کند:


 زنجیره تقطیع فیلم و صوت سخنرانی‌های استاد حسن عباسی در تلویزیون‌ها و وب سایت‌های ضد انقلاب مانند بی بی سی، من و تو و VOA… ،دنباله‌ای در داخل کشور پیدا کرده است که مربوط به گروه متحجرین است، البته دور نیست که گوی رقابت را از ضد انقلاب و اصلاح طلب جماعت بربایند.

از جمله این وبسایت‌ها «صراط المتحجرین» است که با تمرکز بر یک کلیپ  سی ثانیه‌ای که در واقع تقطیع یکی از سخنرانی‌های قدیمی ایشان است، سعی در تطهیر کسانی نمود که حتی در محرم امسال بر خود نام دیوانگان ذوالجناح را نهادند.

و اساسا در این سخنرانی استاد حسن عباسی به فرق بین یک شور همراه با شعور با یک شور بدون شعور و تعقل می‌پردازد که کسانی با این شور بدون شعور قمه می‌زنند و با میکروفون در سر خود می‌کوبند که آسیب به خود رساندن ظلم به نفس است اینان خود را دیوانگان حسین ، رقیه ، علی اکبر  و… می‌خوانند و مانند دیوانگان به خود قلاده ی سگ می‌بندند که ما سگ حسین هستیم ، و این گونه است که دشمنان اسلام با این گزاره‌ها دست به توهین اسلام و افراطی گر خواندن مسلمانان می‌پردازند.

و حرف اصلی استاد حسن عباسی شناخت امام حسین (ع) از حیث شیوه زندگی و برخورد با ظلم و دفاعی که از دین جدش می‌کرد که می‌فرمود “اگر دین جدم جز با کشته شدن من برپای نمی‌ماند ای شمشیرها مرا دریابید” .

حسین انسان دیوانه نمی‌خواهد که بدون داشتن هرگونه معرفتی نسبت به امامش حرکت‌های جوگیرانه انجام می‌دهد ، که همین حرکت‌ها نیز در کنسرت‌های موسیقی‌های راک انجام می‌شود که با اجرا یک قطعه موسیقی همه سرهای خود را تکان می‌دهند و حرکت‌های ناشایست از خود نشان می‌دهند ، واقعا فرق مجلس عزاداری امام حسین (ع) که در آن همه ی جوانها برهنه شده بدون شعور و تعقل به سینه میزنند و اربده می‌کشند حسین حسین و حرکت‌های این چنین به دور از عقل انجام می‌دهند ، واقعا تفاوت این مجالس با یک کنسرت راک که در آن همه مست و از این دست حرکت‌ها انجام می‌دهند چیست ؟ شاید تفاوت فقط بین نوع موسیقی آن باشد که این با گیتار برقی و آلات موسیقی است اما آن با یک صدای زیر حسین حسین و یک مداحی مشابه موسیقی پاپ است.

در این راستا، فایل کامل این سخنرانی تحت عنوان «خوب بد زشت در نبردی مشکوک» که در حوزه سیاست خارجی در اردیبهشت سال ۸۵ در دانشگاه بوعلی سینا همدان ایراد شده بود را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید:

حتما دانلود کنید...فوق العاده جالب...

دانلود فایل صوتی سخنرانی

شماها دارید همان کاری با حسن عباسی می کنید که با آیت الله خوشوقت کردید، در اواخر عمر این عالم وارسته و پرهیزکار رسانه ها باز هم این سیاست کثیف سانسور را در پیش گرفتند و قسمتی کوتاه از جلسه درس اخلاق این بزرگوار را بریدند و گفتند ایشان حضرت رقیه (س) دردانه اباعبدالله را انکار کرده است و در وجود ایشان تشکیک وارد کرده اند . بعدها آیت الله خوشوقت آن رسانه ها لعنت کردند و گفتند من از آنهایی که مطلب درس اخلاق مرا تکته تکته کرده اند نمی گذرم.
برای شما ها فرقی ندارد حسن عباسی باشد یا آیت الله خوشوقت،و آنجا بود که حسین (ع) در صحرای کربلا فریاد زد “هل من ناصر ینصرنی” اما جوابی نشنید و آن حضرت به سپاهیان اموی فرمود: شکم هایتان از حرام پر شده و قلب هایتان از پذیرش حق گریزان شده است.
در این سالها سیاست کثیف ژورنالیستی برخی رسانه های معلوم الحال داخلی تکه تکه کردن مباحث و سخنرانی های علمی دکتر عباسی بوده است و با این کار سعی در تخریب وجوه علمی ایشان را دارند ، برای اصحاب رسانه و فرهنگ و همچین شاگردان و علاقه مندان به حسن عباسی جای بسی سوال است که این رسانه های معلوم الحال با تخریب چهره کسی که سالها برای انقلاب اسلامی و رهبری جان فشانی کرده ، چه در زمان ۸ دفاع مقدس در عرصه جنگ سخت و چه این سالها در در عرصه جنگ نرم و تولید علم و جنبش نرم افزاری ؛ چه چیزی را به دست می آورند؟؟!!!


دانلود مستند آسیب‌های عزاداری و عزاداری مطلوب از منظر علما ، مراجع تقلید ، امام خامنه ای
(غفلت‌ها و انحرافاتی که شعائر حسینی را به مخاطره کشانده است.)

حتما ببینید...بسیار جالبه

دانلود فایل تصویری: (کیفیت بالا)
۵۲ مگابایت

دانلود فایل تصویری: (کیفیت پایین )
۲۰ مگابایت

نمایش آنلاین در آپارات : لینک آپارات

«شما اینجا یک شعرى بخوانید، امروز هم که ویدئو و اینترنت و وسائل گوناگون انتقال پیام وجود دارد؛ عکس و تفصیلات آن برود در فلان نقطه، چهار تا آدم جاهلِ متعصب را تحریک کند، بیندازد به جان یک مشت زن و بچه‌ى بى‌گناه، خون اینها را بریزد. مراقب این چیزها باشید.اینکه بنده این همه اصرار میکنم، تأکید میکنم براى اینکه اختلافات مذهبى و طایفه‌اى  را کمرنگ کنید، براى این است. کسى خیال نکند که اگر ما بخواهیم نعمت این عشقى که دلهاى مردم ما را بحمداللّه پر کرده و مالامال از محبت اهل‌بیت است، شکرگزارى کنیم و این عواطف را تحریک کنیم، راهش آن است؛ نه، اشتباه است.اختلاف‌افکنى یا تحریک عصبیتهاى اختلاف‌افکن، مصلحت نیست؛ نه امروز مصلحت است، نه زمان امام صادق (علیه‌السّلام) مصلحت بود؛ آنها هم جلویش را گرفتند. بعضى از افراد سطحى‌نگر به این مسئله توجه ندارند.»

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعى از مداحان   ۹۲/۰۲/۱۱


 امام موسی صدر در کتاب سفر شهادت خود اینطور می نویسد:
“ما در برابر مکتب کربلا هستیم؛ مکتبی که پدران و نیاکان ما آن را پاس داشته‌‌اند؛ مکتبی که دیگر امامان‌ نیز با آن همساز و همسو بوده‌‌اند و آن را با اشک و آه و ناله و احساسات همراه کرده‌‌اند تا با دل‌هایمان پیوند بخورد و عقل‌‌هایمان را به اندیشه درآورد و بدن‌‌هایمان را به تلاش در راه خداوند سبحان وادارد، وگرنه گریه چه سودی برای امام حسین دارد؟ گریه به تنهایی و به دور از کار و حرکت، از نظر خود امام حسین نیز مردود است.

امام حسین خود را قربانی دین خود و رسالت جد خود و حقوق ثابت امت او کرد. جان او در راه این هدف کم‌‌ارزش است. دین حسین گرانبهاتر از خود اوست و، از این رو، حسین جان خود را فدای دینش می‌‌کند. بنابراین، کسی که گریه می‌‌کند، اما در عین حال، برای پایمال کردن اهداف امام حسین تلاش می‌‌کند، همانند عمربن‌سعد است که گریه می‌‌کرد، ولی دستور کشتن امام حسین را هم داد. کسی که گریه می‌‌کند، ولی در برابر پایمال شدن حق و جولان دادن باطل خاموش می‌‌نشیند نیز همین وضع را دارد و «کسی که از گفتن حق دم فرو می‌‌بندد شیطانی لال است.”

منابع:

http://dr-abbasi.ir

http://ystc.ir/yaghin


جواب توهین صراط نیوز به استاد حسن عباسی در ادامه مطلب ...  این نوشته جواب کوچکی به توهین خبرگزاری صراط به استاد حسن عباسی است. توجه داشته باشید این نوشته توسط این سایت نشر می‌شود و هیچ ارتباطی با اندیشکده و نظر استاد حسن عباسی ندارد و فقط به عنوان یک سایت غیر رسمی‌احساس وظیفه می‌کند که به دفاع از حق بپردازد.
 
در ابتدا هر بخش از نوشته‌های منتشر شده توسط خبرگزاری صراط قرار داده می‌شود و بعد به آن پاسخ داده می‌شود.
جواب به توهین خبرگزاری صراط نیوز به استاد حسن عباسی
۱ –  تیتر خبر را با تیتری توهین آمیز نوشتید که آقای دکترینال این بار اهل بیت امام حسین(ع) را زیر سوال برد!
جواب : شما از اینکه یک نفر را ندارید که در حد و اندازه ی اندیشه ی دکترینال باشد رنج می‌برید و عقده ای شده اید . همیشه به این واژه حمله می‌کنید که شأن این کلمه را پایین بیاورید و واژه را از معنا تهی کنید و واژه را سخیف جلوه دهید . نکته ی مهم تر اینکه چون امام ضلالت شما خبرگزاری‌های غربی است و در عملیات روانی مانند شبکه‌های ماهواره ای ” من و تو ” و “صدای آمریکا”  عمل می‌کنید ؛ که فقط بزرگان را مورد توهین و تمسخر قرار می‌دهند.
۲- گفتید که به تازگی بخشی از کلیپ سخنرانی ”حسن عباسی”، رئیس “مرکز بررسی‏های دکترینال امنیت بدون مرز” در حال دست به دست شدن است که در آن وی با اظهار این جمله که: «رقیه [س] دیگر کیست؟!»؛ در ماهیت وجودی حضرتش ابراز ابهام و تشکیک می‌کند!  این مدعا درحالی عنوان می‌شود که طی سالیان اخیر، بیشترین تلاش بنگاه‌های تبلیغاتی ضدشیعی و دشمنان قسم خورده اهل بیت (علیهم السلام)، در جهت نفی و انکار حقیقت وجودی گرامی‌دخت ۳ ساله سیدالشهداء (ع) بوده است!
جواب : این کلیپ به تازگی در اینترنت پخش نشده و چند سالی است که در اینترنت پخش شده و اصل آن در لینک زیر قرار دارد که کامل تر از اون بخشی است که شما در این خبر قرار دادید اما چون شما مغرضانه خبر نشر می‌کنید و چون با شیطان عقد اخوت بستید کاری جز این می‌کردید تعجب می‌کردیم .
و شما چرا می‌گویید که به تازگی این کلیپ پخش شده؟
چون خبرگزاری “رابا نیوز” که وابسته به جناح خاص است چندی قبل در اوج عزاداری‌های مردم مسلمان ایران در دهه ی اول محرم این کلیپ را با این تیتر : “سخنان دکتر عباسی، قضاوت با شما ” قرار داد . و یک هجمه ی غیر مستقیم به استاد حسن عباسی داشت .  شما از دنیا ۷ سال عقب هستید و چون دچار این عقب ماندگی‌ها هستید ، هرچند وقت یکبار یک کلیپی یا بخش کوتاهی از سخنرانی را به صورت گزینشی از انبار تاریخ بر میدارید و مبنای یک خبر مغرضانه قرار می‌دهید .

اگر شما این سخنرانی را به صورت کامل گوش میدادید دیگر این شبهه برایتان پیش نمی‌آمد که تخیل کنید استاد حسن عباسی با این همه تدبری که در زندگی انبیاء و ائمه داشته اند به تشکیک و ابهام در در وجود حضرت رقیه (س) برسد ، و چون شما قلبتون مهر خورده حتما این سخنرانی را داشته اید و با نیتی پست این خبر را منتشر کردید که نفاق ایجاد کنید و جنگ روانی علیه استاد حسن عباسی انجام دهید

و اساسا در این سخنرانی استاد حسن عباسی به فرق بین یک شور همراه با شعور با یک شور بدون شعور و تعقل می‌پردازد که کسانی با این شور بدون شعور غمه می‌زنند و با میکروفون در سر خود می‌کوبند که آسیب به خود رساندن ظلم به نفس است و در دعای کمیل از زبان خضر نبی می‌خوانیم “ظلمت نفسی” که خدایا مرا به خاطر ظلمی‌که به نفس خود کردم ببخش ، اینان خود را دیوانگان حسین ، رقیه ، علی اکبر  و… می‌خوانند و مانند دیوانگان به خود قلاده ی سگ می‌بندند که ما سگ حسین هستیم ، و این گونه است که دشمنان اسلام با این گزاره‌ها دست به توهین اسلام و افراطی گر خواندن مسلمانان می‌پردازند.
و حرف اصلی استاد حسن عباسی شناخت امام حسین (ع) از حیث شیوه زندگی و برخورد با ظلم و دفاعی که از دین جدش می‌کرد که می‌فرمود “اگر دین جدم جز با کشته شدن من برپای نمی‌ماند ای شمشیرها مرا دریابید” .
حسین انسان دیوانه نمی‌خواهد که بدون داشتن هرگونه معرفتی نسبت به امامش حرکت‌های جوگیرانه انجام می‌دهد ، که همین حرکت‌ها نیز در کنسرت‌های موسیقی‌های راک انجام می‌شود که با اجرا یک قطعه موسیقی همه سرهای خود را تکان می‌دهند و حرکت‌های ناشایست از خود نشان می‌دهند ، واقعا فرق مجلس عزاداری امام حسین (ع) که در آن همه ی جوانها برهنه شده بدون شعور و تعقل به سینه میزنند و اربده می‌کشند حسین حسین و حرکت‌های این چنین به دور از عقل انجام می‌دهند ، واقعا تفاوت این مجالس با یک کنسرت راک که در آن همه مست و از این دست حرکت‌ها انجام می‌دهند چیست ؟ شاید تفاوت فقط بین نوع موسیقی آن باشد که این با گیتار برقی و آلات موسیقی است اما آن با یک صدای زیر حسین حسین و یک مداحی مشابه موسیقی پاپ است.
حسین (ع) پیروان بصیر می‌خواهد. نه پیروان بدون بصیرت که به بهانه ی بیعت با مسلم او را به کوفه می‌کشانند و خلف وعده می‌کنند.
در این مورد که مداحی‌ها باید با شعور همراه باشد امام خامنه ای سخنرانی‌های مفصلی دارند که اگر شما به آنها گوش میدادید حتما این حرف استاد حسن عباسی را متوجه می‌شدید.
و چون شما فقط از فرمایشات امام خامنه ای برای ایجاد نفاق استفاده می‌کنید ، قلب تان مهر خورده است وگرنه حتما به محتوای حرف‌های حضرت آقا می‌رسید و الان فرمایشات امام خامنه ای را در مقابل فرمایشات استاد حسن عباسی قرار نمیدادید .
۳ – این تحلیل گر همه فن حریف اما پای را فراتر گذاشته و در ادامه این ویدئو کلیپ، در قیاس مع الفارق احساسات پاک عزاداران اباعبدالله(ع) با بازیگری‌هالیوودی همچون “بروس لی” می‌گوید: «… حسین [ع] معصوم بود، بچه‌هایش که دیگر معصوم نبودند. اینها [عزاداران] می‌شوند دیوانه رقیه [س] و دیوانه علی اکبر [ع] و دیوانه عباس [ع] و…، یک پوسترهایی می‌کشند، مثل بروس لی در فیلم اژدها وارد می‌شود که چنگ می‌زد بر سینه اش؛ همچون قمه کش‌های میدان شوش تهران با صورتی چاک خورده و چشمانی درشت، اینها چه کسانی هستند …»!
جواب : چرا باید عکس‌هایی همچون ظاهر قهرمانان امروزی از امام حسین کشیده شود ؟
چون در فلسفه هر چه قابل رویت نباشد نمیتوان به آن ایمان آورد ؟ چون هرچه عینیت نداشته باشد را فلسفه تصدیق نمی‌کند ؟ و فلسفه خدا را هم به زیر رایکال وجود می‌برد که ثابت کند که خدا هست و به آن عینیت بدهد ، کی گفته که امام حسین (ع) چهره ای به مانند این عکس‌ها داشته ؟ یعنی امام حسین به مانند این عکس‌ها زیر ابرو بر میداشته یا هیکل‌های رمبویی داشته ؟
یعنی اگر عکس‌هایی از ائمه کشیده نشود مومنان نمی‌توانند حس بگیرند و در عزای آن بزرگواران سوگورای کنند ؟
حافظ در بیتی کوچک جواب این تعین گرایی فلسفی را می‌دهد:
غلام همت آنم که زیر چرخ کبود                    ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست
که حضرت آیه الله جوادی آملی می‌فرمایند که حافظ در اینجا منظورش تعین بوده است. و اینگونه بوده است :
غلام همت آنم که زیر چرخ کبود                    ز هر چه رنگ تعین پذیرد آزادست
۴ – رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز در حالی با توجیه عجیب “فرزندان حسین[ع] که معصوم نیستند!، حتی انتساب هیات‌های عزاداری به اهل بیت حضرت سیدالشهدا(ع) را زیر سوال می‌برد
جواب : اگر شما خوب به این سخنرانی گوش میدادید و قبل و بعد این کلیپ را میدید به این درک می‌رسیدید که استاد حسن عباسی درجه ی عصمت فرزندان امام حسین (ع) را می‌فرمایند که درجه ی عصمت امام حسین (ع) نسبت به فرزندانش بیشتر است . و همه ی انتساب‌های هیات‌های عزاداری را زیر سوال نمی‌برند و فقط از القابی هیات‌هایی مانند هیات دیوانگان رقیه و… صحبت می‌کنند که اینگونه اسم‌هایی ناشی از یک بی معرفتی نسبت به آن بزرگوران است که این انتساب‌هایی ناشی از دین‌هایی احساساتی و نه از روی تعقل و معرفت است و توهین به حرکت‌های عظیم آن بزرگوران است که این هیات‌ها هیچ گزاره ی خوبی از آن بزرگواران یاد نگرفته اند که فقط به این که دیوانه ی آنها باشند بسنده می‌کنند.
۵- مقام معظم رهبری ۱۹ بهمن ۸۸ در وصف جایگاه والای حضرت زینب(س)، به مقایسه مقام آن حضرت با جناب آسیه، همسر فرعون که نام او در قرآن به عنوان نمونه ایمان شناخته شده، پرداخته‌اند و متذکر شده اند که “یک مقایسه‌ى کوتاه بین زینب کبرى و بین همسر فرعون، عظمت مقام زینب کبرى را نشان میدهد. در قرآن کریم، زن فرعون نمونه‌ى ایمان شناخته شده است، براى مرد و زن در طول زمان تا آخر دنیا. آن وقت مقایسه کنید زن فرعون را که به موسى ایمان آورده بود و دلبسته‌ى آن هدایتى شده بود که موسى عرضه میکرد، وقتى در زیر فشار شکنجه‌ى فرعونى قرار گرفت، که با همان شکنجه هم – طبق نقل تواریخ و روایات – از دنیا رفت، شکنجه‌ى جسمانى او، او را به فغان آورد: «اذ قالت ربّ ابن لى عندک بیتا فى الجّنة و نجّنى من فرعون و عمله»؛ از خداى متعال درخواست کرد که پروردگارا! براى من در بهشت خانه‌اى بنا کن. در واقع، طلب مرگ میکرد؛ میخواست که از دنیا برود. «و نجّنى من فرعون و عمله»؛ من را از دست فرعون و عمل گمره‌کننده‌ى فرعون نجات بده. در حالى که جناب آسیه – همسر فرعون – مشکلش، شکنجه‌اش، درد و رنجش، درد و رنج جسمانى بود؛ مثل حضرت زینب، چند برادر، دو فرزند، تعداد زیادى از نزدیکان و برادرزادگان را از دست نداده بود و در مقابل چشم خودش به قربانگاه نرفته بودند. این رنجهاى روحى که براى زینب کبرى پیش آمد، اینها براى جناب آسیه – همسر فرعون – پیش نیامده بود. در روز عاشورا زینب کبرى این همه عزیزان را در مقابل چشم خود دید که به قربانگاه رفته‌اند و شهید شده‌اند: حسین‌بن‌على (علیه‌السّلام) – سیدالشهداء – را دید، عباس را دید، على‌اکبر را دید، قاسم را دید، فرزندان خودش را دید، دیگرِ برادران را دید. بعد از شهادت، آن همه محنتها را دید: تهاجم دشمن را، هتک احترام را، مسئولیت حفظ کودکان را، زنان را. عظمت این مصیبتها را مگر میشود مقایسه کرد با مصائب جسمانى؟ اما در مقابل همه‌ى این مصائب، زینب به پروردگار عالم عرض نکرد: «ربّ نجّنى»؛ نگفت پروردگارا! من را نجات بده. در روز عاشورا عرض کرد: پروردگارا! از ما قبول کن. بدن پاره پاره‌ى برادرش در مقابل دست، در مقابل چشم؛ دل به سمت پروردگار عالم، عرض میکند: پروردگارا! این قربانى را از ما قبول کن. وقتى از او سؤال میشود که چگونه دیدى؟
میفرماید: «ما رأیت الّا جمیلا».(۵) این همه مصیبت در چشم زینب کبرى زیباست؛ چون از سوى خداست، چون براى اوست، چون در راه اوست، در راه اعلاى کلمه‌ى اوست. ببینید این مقام، مقام چنین صبرى، چنین دلدادگى نسبت به حق و حقیقت، چقدر متفاوت است با آن مقامى که قرآن کریم از جناب آسیه نقل میکند. این، عظمت مقام زینب را نشان میدهد. کار براى خدا اینجور است. لذا نام زینب و کار زینب امروز الگوست و در دنیا ماندگار است. بقاى دین اسلام، بقاى راه خدا، ادامه‌ى پیمودن این راه به وسیله‌ى بندگان خدا، متکى شده است، مدد و نیرو گرفته است از کارى که حسین‌بن‌على (علیه‌السّلام) کرد و کارى که زینب کبرى کرد. یعنى آن  صبر عظیم، آن ایستادگى، آن تحمل مصائب و مشکلات موجب شد که امروز شما مى‌بینید ارزشهاى دینى در دنیا، ارزشهاى رائج است.”
جواب : در بالا گفته شد که این فرمایشات استاد حسن عباسی همه اش معطوف به شعور و معرفت داشتن در عزاداری است و اگر شما به فرمایشات حضرت آقا که در مواقع مختلف که در مورد شعور حسینی سخنرانی داشتند گوش می‌کردید ، الان منافقانه فرمایشات استاد را در مقابل امام خامنه ای قرار نمیداد.
۷ – معلوم نیست عباسی که با توجیه عجیب مذکور اهل بیت امام حسین ()ع) را زیر سوال می‌برد، چه نظری در خصوص مقام حضرت زینب(س) به عنوان اسوه صبر در اهل بیت امام حسین(ع) دارد؟!
عباسی پیش از این در مواردی همچون واقعه طبس، اظهارات عجیبی را مطرح کرده بود که با واکنش بسیاری از دلسوزان نظام مواجه شد.
جواب : به شما پیشنهاد میکنم به سخنرانی استاد حسن عباسی درباره ی دکترین امام حسین (ع) گوش کنید .

در مورد واقعه طبس نیز خود استاد در جلسات کلبه ی کرامت توضیح دادند که در آینده ای نزدیک این جلسه ی کلاس کلبه کرامت در این سایت برای دانلود قرار می‌گیرد.
۷ – هنوز مشخص نیست این فایل تصویری که حسن عباسی در آن پیرامون مسئله موعود اینگونه وقیحانه اظهار نظر می‌کند مربوط به چه سالی و در چه محلی ضبط شده است.
جواب : چرا مشخص است که این سخنرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۵ در دانشگاه همدان با موضوع خوب ، بد ، زشت در نبردی مشکوک به مدت ۲ ساعت ۵۷ دقیقه انجام پذیرفته است.
۸ – رویه‌ای که حسن عباسی در پیش گرفته، تطابق عجیبی با خواسته‌های دشمنان کشور به ویژه دسته ای که اعتقادات شیعه را هدف گرفته اند دارد اما عجیب است که تعدادی از هوادارانش هدف این سخنرانی‌های او را “روشنگری” می‌دانند!
جواب : اتفاقا رویه ای که شما پیش گرفته اید تطابق عجیبی دارد با خواسته‌های دشمنان کشور به ویژه کسانی که از این نفاق سود می‌برند و دوست دارند که حرف‌های استاد حسن عباسی را بی اثر کنند و مردم را سرگرم کنند و خودشان به هدف‌های پست دنیوی خودشان برسند. صراط آخرتت را به دنیای پست و حقیر خودت نفروش ، صراط و صدوا عن سبیل الله نباش به خبرهای درج شده در مورد استاد حسن عباسی در چند وقت گذشته نگاه کن ببین چقدر بی تقوا بودی.
صراط از عقد اخوت با شیطان دست بردار و به سبیل الهی برگرد شاید که رستگار شوید.
فان حزب الله هم الغالبون.

http://dr-abbasi.ir

نظرات 22 + ارسال نظر
محسن شیرازی شنبه 23 آذر 1392 ساعت 02:39 ب.ظ

سلام
دکتر حسن سبک خاص خودشون رو دارند گاهی اوقات یه حرفایی میزنند که فقط اونایی که با اخلاق ایشان اشنا هستند متوجه بی غرض بودنشون میشند
سبک سخنرانی حجاقا سعید قاسمی هم همینطوره گاهی اوقات ایجاد سوتفاهم میکنه


پ.ن
فقط دوتا دکتر حسن داریم که مباحثشون بکر و ارزشمنده!
هردوشون رو دوست دارم.

سلام
برای آدمای مریض بله!
اولا اینکه 30 ثانیه از یه سخنرانی را جدا کنیم با هیچ توجیهی درست نیست.
دوما کاش بعضی افراد بدون شناخت از دکتر علیه او موضع گیری نمی کردند مخصوصا آدم دلش میسوزه که بعضی از اینا به اسم مداح و ... خودشونو وکیل مدافع دستگاه امام حسین میدونن و به خودشون اجازه میدن از این موضع! به بقیه هر توهینی بکنند
سوما دم شما گرم!
ما نیز
راستی خدا نکنه منظورت از حسن دوم اونی باشه که ....بله

محسن شیرازی شنبه 23 آذر 1392 ساعت 05:46 ب.ظ

دکتر حسن عباسی
دکتر حسن بلخـاری

هردوشون رو دوست دارم.

آفرین
فکرشو میکردم منظورت دکتر بلخاری باشه...
من ایشونو اولین بار با نقد فیلم محاصره شناختم و توضیحات دکتر بلخاری درباره سیاه نمایی این فیلم درباره مسلمانان و نشانه های پیدا و پنهانی که از تخریب مسلمانان در این فیلم وجود دارد و اینکه با موزیک چگونه اذان را تداعی می کنند و ژانر وحشت به وجود می آورند تا از مسلمانان متنفر شوند وبه تبع آن از ایرانیان .
یا علی

خلیلی شنبه 23 آذر 1392 ساعت 09:59 ب.ظ

سلام
به هر حال تهمت زدن به هرکسی نارواست!چه به عباسی چه به مخالفش چه به قاسمخانی!!!
شما با تهمت زدن مخالفی!یا به دکتر عباسی تهمت زدن؟

سلام
قاسمخانی نیازی به تهمت زدن ندارد همانطور که من نزدم.
کارنامه ی او برای اهل فن روشن است،نیست؟

تسبیح یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 12:25 ق.ظ http://niliofareabi.blogfa.com

سلام علیکم.
بسیار عالی استفاده کردیم...
لازم است که یه بیوگرافی کامل از دکتر عباسی را اینجا بگذارید

سلام
شما لطف دارید
بیوگرافی دکتر عباسی در قسمت پیوند ها موجوده

سلام دوشنبه 25 آذر 1392 ساعت 10:40 ب.ظ

چرا عاقل کند کاری که باز آردا پشیمانی؟
همه حرفا که زدی خوب ولی انصافاعباسی اون قسمت خیلی بد حرف زده قابل کتمان نیست آخه مرد حسابی مقایسه عزاداری امام حسین با دانس و دیسکوهای غربی با چه منطقی انجام میشه که شما نوشتی؟این انصافه اینطوری از دین دفاع میکنند؟و این به اصطلاح آسیبها را اصلاح میکنند؟هر چند بنده کلیت کار را نقشه شوم دشمن جهت ایجاد درگیری بین عناصر حزب اللهی میدونم کما اینکه همین اخیر در مورد شیخ مهدی دانشمند هم چنین حرکتی انجام شد موفق باشید

سلام
اولا دکتر عباسی که دو سال تمام فقط به عنوان مثال دکترین معصومین(سنت حسنه) رو تدریس کرده منظورش از اون حرفا توهین بوده?! اونا دلشون برای حضرت نسوخته وگرنه از یه سخنرانی 3ساعته ،30ثانیه تقطیع نمی کردندو بعد از 7 سال رو نت بذارن!
دوما خطاب دکتر به افرادیه که این اعمال خبیث رو انجام میدن نه معصومین
اتفاقا حرف دکتر هم همینه که این ادمای ... نمیفهمند که نباید عکس معصومین را مثل بروسلی خشن بکشند ? این حماقتها تا کی باید ادامه پیدا کنه و هرکس هم اعتراضی بکنه فوری بهش برچسب ضد عزاداری و ... میزنن !
در حالی که اندیشکده یقین مقام اول تولید علم قرانی را اخیرا داشته این افراد فقط مشغول اضافه کردن خرافات و بدعت و هزینه برای نظام و دین بودند و به خیال خودشون دارن خدمت میکنند

قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُمْ بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالًا الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا
بگو: «آیا شما را از زیانکارترین مردم آگاه گردانم؟»
آنان‏] کسانى‏اند که کوشش‏شان در زندگى دنیا به هدر رفته و خود مى‏پندارند که کار خوب انجام مى‏دهند
ممنون از توجهتون
ضمنا کلیپی که گذاشتم رو ببینید تا عمق فاجعه رو درک کنید

راحیل نور سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 02:38 ق.ظ http://WWW.BACHEHAYEMOGHAVEMAT.BLOGFA.COM

سلام
شهیدان را شهیدان میشناسند ...
بچه های مقاومت روی خط هستند .
نحن مقاومون الی الابد ... یاعلی ...

سلام

سردار سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 09:36 ق.ظ http://www.sardar85.blogfa.com

سلام
با افراطی یا انقلابی بروزم.یا علی

سلام مرد انقلابی

سجاد سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 11:48 ب.ظ http://www.moatakef.blogfa.com

سلام
مطلب خیلی مطولی بود برای همین خواندنش خیلی طول کشید!
هرچند با کلیت مطلب که سود این داستان را دشمن خواهد برد موافقم و اینکه سخنرانی مربوط به سالیان قبل بوده که اکنون رونمایی شده! و سخنرانی مذکورتقطیع شده هم بر شک انسان بیشتر می افزاید اما باید قبول کرد آقای دکتر عباسی در همان30 ثانیه معروف حرفشان توهین آمیز می باشد.

سلام و ممنون از حسن توجهتون
برادر اینها دلشان برای حضرت نسوخته بلکه از نقد شیوه به اصطلاح عزاداریشان ناراحتند
ولی این اصلا درست نیست که قسمتی از صحبت استاد را بگیریم و بر اساس اون قضاوت کنیم شما باید ببینید حرف استاد دقیقا چیه?استاد میخواد چی بگه با این حرفش? نه اینکه بگیم در این سی ثانیه این کلمه را گفته.فکر میکنم این بدیهی ترین اصل در نقد باشه,درسته?
این که میگید توهین امیز یعنی چه?یعنی استاد میخواسته واقعا توهین کنه? یعنی بعد از سالها تحقیق و تدریس برای اهل بیت یک دفعه میاد و بدون هیچ دلیلی به فرزند امام توهین میکنه!? واقعا چرا باید همچین برداشتی بکنید? انصاف حکم میکنه که شما منظور طرف رو نقد کنید نه یک جمله را .
دکتر اون جمله را برای بیان منظورشان بکار بردند اونوقت عده ای با تقطیع سخنرانی این طور جلوه دادند که دکتر به فرزند امام توهین کرده? واقعا جای تعجب داره البته از این افراد که خودشون هیچ تلاشی برای تبیین اندیشه حضرات معصومین نمیکنند دور از انتظار نیست که یه فردی که عمرشو تو این راه گذاشته را متهم کنند
یا علی

دیوانه2 چهارشنبه 27 آذر 1392 ساعت 04:41 ب.ظ

وقتی از چیزی اطلاع ندارید باید سکوت کنید(خفه شوید)
ضمنا شما جواب آماده کنید تا روز قیامت خدمت رسول الله صلل الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام بدهید
به خاطر این:
"برای شماها فرقی ندارد حسن عباسی باشد یا آیت الله خوشوقت،و آنجا بود که حسین (ع) در صحرای کربلا فریاد زد “هل من ناصر ینصرنی” اما جوابی نشنید و آن حضرت به سپاهیان اموی فرمود: شکم هایتان از حرام پر شده و قلب هایتان از پذیرش حق گریزان شده است."
این تهمتی که می زنید که این افراد شکم هایشان از حرام پر شده ! تهمت سنگینی است
اگر توانستید اثبات کنید که هیچ و گرنه وای بر حالتان
اول برای شخص احمق و نفهمی مثل عباسی متأسفم و بعد برای شما که چشم و گوشتان را بسته اید و همه حرفهای او را گوش می کنید
اگه این کارها ایراد داره بذارید مراجع خودشان با هم حل می کنند
شما چه کاره دین خدا هستید
البته جول ها
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

سلام
(فقط یک نمونه از کامنتهای مودبانه طرفداران عزاداری های با معرفت سبک جدید!)
۱-با این ادبیاتتان نیازی به جواب نبود و دقیقا مشخصه که عزاداری های این سبکی و بدون معرفت جدا تاثیر گذار بوده!
با این حال چند نکته عرض میکنم
۲-کامنت دومتان که اصلا قابل تایید نبود وگرنه از نمایش آن باکی نبود
۳-منظور از ذکر سخنان امام حسین علیه السلام افرادی بودند که تهمت میزنند ان هم از نوع نچسب' و توهین میکنند در حدی که انسان شرم دارد بازگو کند و دیری نمیگیرد که به دیگر علما و مراجع هم همین توهین ها را خواهند کرد کما اینکه بارها کرده اند
۴-شما چکاره ی دین خدا هستید که دیگران را با توهین متهم میکنید و خود در نقش وکیل مدافع ظاهر میشوید!? آیا منش امامان هم اینگونه بوده است?
اصلا بر فرض که جمله ای به غلط گفته شده 'شما که از شخصیت و نیت پاک دکتر اطلاع دارید آیا باید آن جمله را جار بزنید !? یا دیگران را هم به گذشتن از آن ترغیب کنید? منش امامان در این موارد چگونه بوده?
۵-آنکه تهمت میزند و توهین میکند و زمینه اختلاف و کینه ورزی را مهیا میکند و آنان که کورکورانه در پازل او حرکت میکنند به آماده کردن جواب برای قیامت نیازمندترند
۶-ما بر خلاف شما برای کسی تعیین تکلیف نکردیم فقط به اهانت هایی که در قالب عزاداری به امامان و دین میشود اشاره کردیم و زشتی این کار ها را عیان کردیم
گفته بودید اینکه ما دیوانه ایم به خودمان مربوط است و ...
بله البته که به خودتان مربوط است ولی به شرط آنکه پشت مقدسات پنهان نشوید وگرنه شرمنده تان می شویم و حتما روش تان را نقد خواهیم کرد
۷-و خداوند محبت کسانی را که در راهش تلاش میکنند و از سرزنش سرزنش کنندگان باکی ندارند و صبر میکنند را در دلهای مومنان قرار میدهد

راه نشین چهارشنبه 27 آذر 1392 ساعت 07:43 ب.ظ http://rahneshin094.blogfa.com/

بعضی وقتها برای اینکه بفهمید کی طرف حقه و کی باطل نیاز به بحث و جدل نیست ... فقط کافیه وایستید و به کردارشون نگاه کنید! همین ...

دقیقا همینطوره
باید دید حرف چه کسی با عملش منطبقه
اونوقت میتوان به صداقت او پی برد

م.بیدار چهارشنبه 27 آذر 1392 ساعت 10:58 ب.ظ http://www.bidarha.blogfa.com

شما الان در دفاع از دکتر حسن عباسی ارجمند چه چیزهایی رو هزینه کردید ؟ چه پیامی رسوندید ؟ و آسیب های این مطلب شما چیست ؟ آقای دکتر ارجح اند یا مکتب امام حسین (ع) ؟! کمی تامل کنید و بعد جوابشو خصوصی یا در همین مکان به من بگو .

ممنون .یا علی

سلام
دوباره داری دکتر را مقابل مکتب قرار میدی و بعد نتیجه میگیری که خب معلومه که مکتب بر شخص ترجیح داره!
نکن ازین مغلطه ها که انصاف نیست
عزیزم حرفای دکتر بر اساس مکتبه و اون حرکت در چارچوب دین بدون انحراف و خرافاته
اگه بعضی فکر میکنند میتونند به اسم دین' هر عملی انجام بدن و کسی چیزی نگه سخت در اشتباهن اصلا وظیفه ی علمای قوم تبیین همین مسایل است وگرنه بدیهیات را که عامه مردم هم میفهمند
شما که منو به دفاع از شخص متهم میکنی یه لحظه فکر کن که اگه به جای دکتر ' این کار خبیثانه را با جناب (ع.ه) میکردند هم موضع شما همین بود بازم دفاع میکردید از این کارشون ?!
فرزندم آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند'امام علی علیه السلام
کاش میدیدی که بعضی از همین به اصطلاح مداح های دلسوز اهل بیت به اسم دفاع از مکتب امام حسین علیه السلام و بعد از سالها مداحی چه توهین ها و حرفهایی رکیکی را نثار دکتر کردند و کسی را که با سخن و عمل دین اهل بیت را کمک میکرد به خیال خودشون خراب کردند ' اینها با حرفهای هفته اخیرشان بدجور دین و دیندارها را خراب کردند اینجاست که معلوم میشه دین داری ظاهری و احساسی و سطحی چه طور پیش عمل به دین بر اساس تعقل و معرفت واقعی که همیشه مورد تاکید معصومین بوده است لنگ میندازه
ممنون
یا علی مددی

ایمان پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 12:17 ق.ظ

سلام
نمی خواستم در این مطلب کامنت بگذارم ولی به خاطر نظر شخص(دیوانه 2) مجبورم.
آقا ما را بکشید!
شیعیان را نکشید!
اخوی ترمز را بکش!
شما هم که داری تندروی میکنی!این نوع ادبیات اصلا قابل توجیه نیست!اگر به فرض هم که سخن شما درست باشد که، با این لحن شما آن را نابود کردید!

بالاخره شاید این کلیپ در این جا مکانش درست نباشد و این موضوع به سال های گذشته بر میگردد و دیگر الآن مصداق ندارد(من خودم هم به قسمت هایی از این مطلب انتقاد دارم)
ولی این نوع بازخورد از طرف شما کاملا" زشت و ناپسنده.

حضرت آقا در دیدار با دانشجویان خطاب به شخصی فرمودند که شما که خوبی مسائل را درک میکنید و میفهمید،با منطق حرف بزنید،چرا حرف خود را خارج از منطق بیان میکنید.

در نظر دادنتان سعه ی صدر داشته باشید آقای (دیوانه 2)!
یامهدی

سلام برادر
ممنون از نظرتون

دیوانه 2 پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 02:40 ق.ظ

ببخشید دوستانتان یا کامنت من را نخواندند یا فکر میکنند خواندند
بنده میگم به خاطر این تهمت که افرادی که دکترتون رو زیر سؤال بردند مال حرام در شکمهایشان است باید به درگاه الهی پاسخ دهید
به نظرم آقا ایمان لا تقربوا صلاه را دیده و و انتم سکری را گذاشته برای روز مبادا
به تبهر جنابعالی در سانسور کامنت تبریک میگم ، منطقتان را فهمیدم در انحراف و فرار از پاسخ منطقی
تمام پاسخ کامنت های شما غیر منطقی و روی عدم تعقل است
تمامش شامل مغالطه است
در جواب م.بیدار چیزی،جز به قول خودتان مغالطه نیست
در جواب بنده هم بماند
اما هنوز نفهمیدم عمق فاجعه کجاست؟
عمق فاجعه در پنهان کردن حرف حقو حقیقت است
عمق فاجعه در .....
دوباره میترسم بنویسم تأیید نکنی
ولش کن !
یاعلی

مغلطه نکنید
نمیدونم چرا این جمله را به خودتون گرفتید ولی این جمله در جواب توهین های گسترده عده ای از دوستان شما بود که با پنهان شدن پشت مقدسات ' به خود اجازه میدهند به ارتداد مخالف خود حکم کنند
این که حرف حق را منحرف میکنید و بر اساس آن حکم صادر میکنید انسان را یاد عاشورا می اندازد
این که کامنت شما به ضررتان تمام شده چه ربطی به من داره که با مطرح کردن بحث سانسور به جلو فرار میکنید?!
دوباره جواب ها را بخوانید تا متوجه بشید البته با این سبک برخورد شما امید زیادی به فهم و پذیرش حرف بنده نیست
تایید کامنت های شما دقیقا به ادبیاتتان بستگی داره
یا علی

دیوانه3 پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 02:49 ق.ظ

سلام
چشمها بسته گوشها کر هرچه دکتر عباسی گفت یعنی آیه قرآن و عمل به آن واجب
خدمت راه نشین سلام
رفتار بنده تأثیر گرفته از اهانت به ساحت مقدس جلسات اهل بیت است
کسی که نمیفهمد باید مثل خودش با او رفتار کرد
بنده اومدم تو وبلاگتون و متوجه شدم شما مشاوره میخونید
متأسفم که درک نکردید که با یک بچه نمیشود رفتاری که با یک مدیرکل داریم را پیاده کنیم
بنده دیدم یه بچه اهانت میکند گفتم آینه
والسلام

سلام
نمیدونم از کجا این برداشت را کرده اید!
اتفاقا حرف ما هم به شما همین است
باز هم همان ادبیات !
متاسفم

ایمان پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 08:22 ب.ظ

سلام بر دیوانه2
شما اصلا" منظور کامنت بنده را نفهمیدید و سریعا" به بنده همان تهمت را زدید که گفتید انتم سکری را نفهمیده ام!!

خویشتن دار باشید.
حرمت بقیه ی خوانندگان را هم نگه دارید!لازم نیست ما برای اثبات حرفمان رشته ی یک نفر را زیر سوال ببریم و یا نویسنده ی مطلب را بچه بپنداریم.

آقا با منطق مباحثه کن!

یامهدی

جنبش سایبری ارزشبان پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 11:24 ب.ظ http://www.arzeshban.ir/

سلام
رسیدیم به بحث روایی موضوع...
بروزیم

سردار جمعه 29 آذر 1392 ساعت 12:03 ق.ظ http://www.sardar85.blogfa.com

سلام
با هم خوب باشید
دشمن می خواست ما هیئتی ها را به جون هم بندازه و شما می بینید که موفق هم شده تازه این یکی از وبلاگ هایی که این بحث های حاشیه ای میشه.
نظرم را هم که در هیئت بهتون گفتم آقا حامد.ممنون.یا علی

سلام
چشم سردار
یا علی

راه نشین جمعه 29 آذر 1392 ساعت 01:08 ب.ظ http://rahneshin094.blogfa.com/

سلام
بنده واقعا متوجه نمیشم !!!!!!!!!!!! آخه کجای صحبتهای دکتر عباسی توهین به مکتب امام حسینه ؟؟؟؟؟؟!!!!!
اینکه ایشون معتقدند عزاداری امام حسین علیه السلام رو باید به شکلی برگزار کرد که شان مقام والای ایشون حفظ بشه و شور خالی از شعور و معرفت نباشه کجاش توهینه؟
دورنمای عزاداری های دیوانه وار! همیشه چه بازتابی برای شیعه داشته؟ موجب اعتلای فرهنگ شیعه شده ؟ به تبلیغ و معرفی تفکرات شیعی به جهان کمکی کرده؟ واقعا این یک موضوع بدیهیه و به توضیح احتیاجی نداره که افراطی گری در هر زمینه ای ،درست و منطقی نیست!

حضرت آقا در ارتباط با سبک عزاداری ها اینطور می فرمایند:
تحریف حماسه عاشورا باید زدوده شود. نگذارید مفاهیم و کارهای تحریف آمیز و غلط چشم ها و دل ها را از چهره مبارک و منور سید الشهدا منصرف کند.
در مجالس عزاداری ماه محرم ، این سه ویژگی باید وجود داشته باشد:
1) عاطفه را نسبت به حسین بن علی و خاندان پیغمبر، (ع) بیشتر کند.
2) نسبت به حادثه عاشورا، باید دیدِ روشن و واضحی به مستمع بدهد.
3) نسبت به معارف دین، ولو به نحو کمی، هم ایجاد معرفت و هم ایجاد ایمان کند.
" هرکاری که سبب شود دشمنان از این کار ما علیه مکتب تشیع یا شیعیان سوء استفاده کنند و سبب تفرقه بین مسلمانان باشد، حرام است و باید پرهیز کرد."

http://www.nasrnews.ir/news/tabid/243/ArticleID/9248/%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C

به این لینک هم مراجعه کنید ... بد نیست
http://bachehayeghalam.ir/podcast/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%A8%E2%80%8C%D9%87%D8%A7/

برادری که همچنان بر دیوانـــه! بودن خود تاکید داریــد؛با این اوصاف اگر شما مدعی هستید که می تونید از بعضی عزاداری های خالی از محتوا و شورِ صرف، کسب معرفت کنید، من دیگه بحثی ندارم!

ضمنا دقت کردید که از هر دو جمله ی شما یکیش حاوی تحقیر مخاطبه؟ اگر دقت نکردید حتما دقت کنید ...به نفع خودتونه

سلام
متاسفانه برخی فکر میکنند چون به اسم دین دارن کار میکنند هیچکس نباید عملکردشونو نقد کنه به قول دکتر به خاطر همین بهشون برخورده!
بازم از همه دعوت میکنم لینک اول این کامنتو حتما ببینند تا تاکیدات امام و رهبری یادآوری بشه و به اصل و اساس عزاداری پی ببریم و تحریف و غلو را نشانه ارادت نپنداریم که
غلبه کردن بعد عاطفی و غفلت از بعد شناخت دینی در این مراسم آسیب بسیاری جدی است و در درازمدت می تواند تخریب گر باشه
به هر حال به نظرم مهم ' تبیین نظر دکتر بود که انجام شد حالا اگه کسی اصرار داره همچنان برداشت غلط خودشو داشته باشه به خودش مربوطه
از همه دوستانی که در بحث شرکت کردند و نظرشونو گفتند ممنونم

حسین جمعه 29 آذر 1392 ساعت 02:45 ب.ظ http://www.hossein17.blogfa.com

بعد ساعت ها حرف زدن تلفنی و صحبت در هیئت و بعد از هیئت و کامنتی که فرمودید به دستتان نرسید دیگر حال حرف زدن در این مورد را ندارم
اما به نظرم رسید چند نکته بیان کنم
خطاب به
برادر "دیوانه" (همه شماره ها) و همه دوستان و جنابعالی
احترام بسیار مهم است سخنان شما(جناب دیوانه) شاید سخنان خوبی باشد
ولی با توهین به افراد و اشخاص و افکار و رشته تحصیلی یک نفر و تهمت نمی شود کار را پیش برد
و این چیزی است که الآن وهابیت با رصد این وبلاگ به هدفش رسیده و آن دعوای شیعه با شیعه است
این باعث می شود تا ما از دشمن اصلی خود غافل شویم و از مسئله اصلی غافل باشیم و به خودمان سر گرم شویم واین هدف اصلی صهیونیست و وهابیت است
اگر شخصی می خواهد خود را اثبات کند با توهین نمی شود
البته
بنده هم نقد دارم به این مطلب آقا حامد و در این مورد صحبتهای زیادی شده با ایشان کردم
اما اینکه جنابعالی این دعوا در معرض دیدگاه عموم در این سطح می گذارید جالب نیست و بهتر آن است با منطق و استدلال بحث کنید
در برخی نکات بنده هم با شما موافقم ولی مواظب باشیم دشمن به دنبال اختلاف است
آقا حامد شما هم دقت کن برادر من همان طور که گفتم
فاجعه خواندن مجالس ، انحراف خواندن این جلسات و ...
مقایسه حرکات بر علیه دکتر عباسی با آیت الله خوشوقت
و اینکه می فرمائید این افراد شکم هایشان از حرام پر شده و ...
حرفهای جالبی نیست و خود این حرفها انحراف است
و عامل ایجاد انحراف
خطاب به همه دوستانی که کامنت گذاشتند:
مواظب باشیم آن کاری را که دشمن می خواهد انجام ندهیم

سلام
۱-ما برخلاف شما فرد خاصی را متهم نکردیم فقط یه حرف کلی زدیم حالا اینکه بعضی به خودشون گرفتند باعث تعجبه !
۲-اینکه کسی را متهم کنیم و حتی دیگه اجازه تبیین حرف خودشو بهش ندیم جدا تاسف برانگیزه و بدتر از آن نحوه برخورد با اوست.
۳-نمیدونم چرا عده ای هنوز اصرار دارند هر رفتار درست و نادرستی را در عزاداری توجیه کنند! یادتون باشه هیچوقت هدف وسیله را توجیه نمیکنه
هر آنچه که باعث هتک حرمت شیعیان و دین بشه محکومه چه بپسندید چه نپسندید
۴- همه موظف و مکلف اند که به هر شکل از تحریف حماسه عاشورا جلوگیری کنند حتی در سبک و قالب عزاداری
ممنون

حسین جمعه 29 آذر 1392 ساعت 02:57 ب.ظ http://www.hossein17.blogfa.com

پیشنهاد ویژه جهت مطالع سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت رزمندگان
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=24774

بله دیده بودم
فکرشو بکن اگه کسی غیر از آقا این صحبتها را کرده بود چی میشد?!

قسمتی از سخنان آقا:حالاها هم میشنوم، منبرى یا مدّاح سر منبر خطاب به امیرالمؤمنین میکند و میگوید آقا هرچه دارى از امام حسین دارى! شما فکرش را بکنید! این چه حرفى است و این چه مُهمل‌‌گویى‌‌اى است که کسى این‌‌جور درباره‌‌ى امیرالمؤمنین حرف بزند؟ امام حسین هرچه دارد از امیرالمؤمنین دارد، امام حسین هرچه دارد از پیغمبر دارد؛ چرا نمیفهمند این معانى و این مسائل را؟ آن‌‌وقت ادّعا هم دارند، هرچه هم به دهنشان بیاید میگویند؛ یعنى اینها را خیلى باید به‌‌نظر من بزرگ بشمُریم......یک وقت هست که سینه میزنند و صد بار با تعبیرات مختلف مثلاً میگویند «حسین واى»، خب این یک کارى است امّا هیچ فایده‌‌اى ندارد و هیچ چیزى از «حسین واى» انسان نمیفهمد و یاد نمیگیرد. یک وقت هست که شما در همین مطلبى که [عزادار] تکرار میکند و حرفى که [با آن] سینه میزند، با زبان نوحه و با زبان شعر، یک مسئله‌‌ى روز، یک مسئله‌‌ى انقلابى، یک مسئله‌‌ى اسلامى، یک معرفت قرآنى را میگنجانید؛ او وقتى تکرار میکند، در ذهن او ملکه میشود؛ این خیلى باارزش است،

دیوانه4 شنبه 30 آذر 1392 ساعت 09:56 ق.ظ

اگر من دیوانه ام به کسی ربطی نداره
بنده به همه دوستان یه پیشنهاد دارم اگر این حرکات خطاست شما وظیفه خود را مبنی بر روشن گری انجام دادید!
ما را به خدا واگذار کنید
ان شاء الله با ظهور همه خطاها و ثوابها معلوم میشود
شما همان هایی هستید که میگویید بلند گریه نکنید
همان هایی که می گویید آرام به سینه بزنید زیرا آسیب رساندن حرام است
و هزاران چیز دیگر در مورد عزاداری
امیدوارم معرفتتان بالا برود
جایی ، از هیچ مرجع تقلیدی نشنیدم که گفته باشد اینها انحراف است یا این گونه عزاداری فاجعه است
جایی ندیدم ذکر حسین حسین انحراف باشد یا به جز دکتر شما کسی مجالس امام حسین را به دیسکو یا جلسات موسیقی راک شبیه کند
حتی رهبرتان
گویا دکترتان بیشتر میفهمد
خداوند به راه راست هدایتش کند که در برابر اهل بیت قد علم کردن نابودی است
مرجع تقلید تا کنون مزخرفات،این به اصطلاح دکتر را نگفته
ما را به حال خودمان بگذارید و به خدا واگذار کنید و ما هم شما را به خدا واگزار کردیم
در پایان از همه دوستان اهل بیت معذرت می خواهم
صاحب عزا حضرت حجت عج است
تا ببینم در باب عزاداری چه باید کرد
تا ظهور صاحب عزا صبر می کنیم
البته اگه همین شماها جلوی آقا قد علم نکنید و آقا را مرتد نخوانید
اللهم عجل لولیک الفرج

۱-اگر شما دیوانه ای برای خودت باش ولی حق نداری کاری کنی که باعث هتک شیعیان شود
۲-گفته اید "شما از همان هایی هستید که می گویید..."
اجازه بدهید ما خودمان عقایدمان را بگوییم نه اینکه شما بگویید ما چطور فکر میکنیم و تهمت بزنید
۳-کجا دکتر مجالس را به دیسکو تشبیه کرده?!
البته اینکه برخی از سر جهل یا عمد مجالس عزاداری را به این سمت برده اند قابل کتمان نیست و این عمق فاجعه است
۴-گفته اید "از هیچ مرجع تقلیدی نشنیدم که گفته باشد اینها انحراف است" کاش صادقانه می گفتید رهبرتان کیست و از نظر رهبر شما چه چیز انحراف است?اصلا انحراف داریم?! جواب این سوالات حتما خیلی از مسایل را روشن خواهد کرد البته اگر جواب دهید!
۵-از حرفهای شما به خصوص قسمت "ان شاء الله با ظهور همه خطاها و ثوابها معلوم میشود " و "رهبرتان" و "صاحب عزا حضرت حجت عج است
تا ببینم در باب عزاداری چه باید کرد
تا ظهور صاحب عزا صبر می کنیم"
بوی انجمن حجتیه ای ها می آید.امیدوارم اشتباه کرده باشم
۶- فعلا که مهر ارتداد دست شماست و پیشانی ما از آن رنگین شده! ضمنا وقتی عده ای صحبت نایب امام را بر نمی تابند قطعا هنگام ظهور مقابل امام می ایستند

یار دلدار پنج‌شنبه 5 دی 1392 ساعت 12:35 ق.ظ http://didebaan.blog.ir

با دکتر عباسی بودن عین با ابوذر بودن هست .
ابوذر هم با زبان تند ولی بر حق خودش از حریم ولایت دفاع میرکد .
تو این دوره زمانه باید هم عمار داشت هم ابوذر.
اونهایی که خودشون هیچی ندارن برای اینکه به چشم بیان مردان بزرگ رو دستمایه لجن پراکنی قرار میدن .

سلام
دکتر عباسی فقط گاهی اوقات تند صحبت میکنه
البته در این مورد از سوی برخی دوستان مغلطه صورت گرفته بود وگرنه سخنرانی بسیار آروم بود
ممنون از نظرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد