یادداشت های یک افسر جوان

دانشجویان،افسران جوان جبهه مقابله باجنگ نرم هستند.حضرت امام خامنه ای

یادداشت های یک افسر جوان

دانشجویان،افسران جوان جبهه مقابله باجنگ نرم هستند.حضرت امام خامنه ای

همه آمده بودند

حضور پرشور و گسترده مردم عزیز کشورمان در جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران همانند سالهای گذشته نمایانگر وحدت و انسجام ملی و عشق و تبعیت امت از امام امت بود.

بر خلاف تبلیغات گسترده ضد انقلاب و فتنه گران در هفته های اخیر مبنی بر فاصله گرفتن مردم از نظام و عدم حضور آنان در راهپیمایی 22 بهمن به دلیل مشکلات اقتصادی ،صفوف فشرده و مشتهای گره کرده ملت با سلایق مختلف باز هم دشمن را ناکام گذاشت.

درک وشعور پایین دشمنان مانع میشود که متوجه شوند مردم ما به خاطر مسایل اقتصادی نظام جمهوری اسلامی را انتخاب نکرده اند که با فشارهای اقتصادی از آن دست بردارند(هرچند مردم ما شرایط بسیار سخت تر از امروز را هم با همدلی پشت سر گذاشته اند)

مردم ما با آگاهی و تفکر به نظامی بر پایه ی اسلامیت و جمهوریت رای آری دادند و تا هنگامی که این اصول رعایت شود با مال و جانشان آن را حفظ خواهند کرد.

خادمان ملت در قوای سه گانه باید قدر این حمایت بی بدیل مردم را بدانند و با تدبیر و دور اندیشی بیش از پیش آستین همت را برای تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب بالا زنند و از پرداختن به اختلافات هرچند با نیت خیر! بپرهیزند چرا که نقطه قوت نظام ما همین اتحاد ،همدلی و حمایت مردم است.

در این روزها یاد امام خمینی (رحمه الله علیه) ،بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران را گرامی میداریم که این انقلاب به خاطر مجاهدتها و رهبری عالمانه آن امام عزیز به پیروزی رسید.

کسی که 60 سال خودسازی کرد و 15 سال تبعید را تحمل کرد تا توانست 10 سال در بدترین شرایط و با تمام فشارهای داخلی و خارجی کشور را اداره کند.

امام عزیز!

ملت ایران راهت را ادامه خواهند داد، با قوت هم ادامه خواهند داد ...

وحدت!

سخنان غیرمنتظره و دور از شان روسای قوا و برخی از نمایندگان مجلس در زمانی که رفع مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت گرانی در جامعه، مهمترین درخواست مردم و افکار عمومی از مسئولان است تاسف آور بود.

وقایع دیروز مجلس نشان داد که چگونه طیفی از مغرضان و ناآگاهان در دهه مبارک فجر با مطرح کردن مجدد مسائل فرعی و کم اهمیت در صحن علنی مجلس و در نهایت کشیده شدن آن به میان مردم درصدد بر هم زدن آرامش کشور هستند تا شاید دوباره در آستانه انتخابات با دوقطبی کردن فضای کشور و بحرانی جلوه دادن آن ،از افراد معلوم الحالی منجی سازی کنند.اختلافات مطرح شده در جلسه علنی مجلس موضوع تازه ای نبود که در ماه های پایانی عمر دولت ،عده ای احساس کنند اگر به نص صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر همکاری قوا عمل نکنند کشور دچار بحران می شود!

امروز که مردم کشورمان با بصیرت همیشگی خود ،شرایط اقتصادی کشور را درک کرده و جنگ روانی غرب را تا به حال به شکست کشانده اند ،با چه منطقی برخی مسئولان کاری می کنند که دشمنان ملت شاد شوند؟آیا این رفتار ،جواب سعه صدر مردم است؟آیا این سخنان عمل به وحدت مد نظر رهبری است؟

روسای قوا که مدام دم از ولایت پذیری می زنندباید پاسخ دهند که آیا تبعیت از رهبری فقط در حد شعار و در زمانی است که رهبر انقلاب مستقیما از خود هزینه کنند؟

بیایید بار دیگر نصایح امام و آقا را مجدانه نصب العین خویش قرار دهید و با هوشیاری به اطراف خود نگاه کنید تا دشمنان تا بن دندان مسلح را ببینید و متوجه شوید که این اختلافات نزد مردم دعواهای بچه گانه ای است که با اراده مسئولان به سادگی حل شدنی است.

سخن آخر آنکه امام خمینی رحمه الله علیه ،این عارف بصیر درمورد نتیجه این اختلافات می فرمایند:

«این اختلافات خطرناک است مفاسد جبران ناپذیری بر آن مترتب می گردد ... شما را در جامعه ضایع و بی آبرو می سازد این دسته بندی ها فقط به زیان شما تمام نمی شود تنها برای شما آبرو ریزی به بار نمی آورد بلکه به ضرر آبرو و حیثیت یک جامعه ،یک ملت و به زیان اسلام تمام می گردد»

انتخابات آزاد !

مناظره پنج شنبه شب دکتر زاکانی و دکتر خباز از نمایندگان فعلی و سابق مجلس شورای اسلامی باز هم تا حدی جذاب و روشنگر بود که در این میان تنها به قسمتی از آن اشاره می کنم:

مسخره ترین سخن خباز-که یا ناشی از فهم پایین اوست یا به خاطر سیاست بازیش ،که در هر دو صورت مایه بی آبرویی جریان اصلاحات است-آنجا بود که بعد از پخش بیانات مقام معظم رهبری در انتقاد از کسانی که در داخل مدام حرف از "انتخابات آزاد" می زنند،در جلوی دیدگان مردم،سخنان رهبری را به نحو مسخره ای تفسیر به رای میکند و مغلطه را آنچنان ادامه می دهد که گویا روی سخن آقا با ضدانقلابهای خارج نشین و رسانه های بیگانه است! و نصیحت رهبری شامل کسانی که در درون نظام بلندگوی بیگانه شده اند نمی شود و اصولا این افراد چون استوانه های نظام اند و درون نظام تعریف میشوندمجازند به هر نحوی-حتی دشمن پسند ومخالف رهبری-سخن برانند و لابد هزینه این سخنان را هم مردم باید بپردازند-همانطور که درسال88،مردم هزینه فتنه ای با کلیدواژه "تقلب" را با جان ومالشان پرداختند-

به هر حال این مناظره هم نشان داد اصلاح طلبان-حتی طیف میانه روشان-در عمل که هیچ،حتی در قول هم خود را ملزم به تبعیت از بیانات امام خامنه ای-حفظه الله-نمی دانند تا آنجا که بعد از سالها حاضر به پذیرش اشتباهات عمدی یا سهوی جریان متبوعشان نمی شوند.

و سخن در این باب بسیار است...

در پایان دوباره بخشی از سخنان معظم له را نقل میکنیم:

حضرت آیت الله خامنه ای مانع تراشی در راه حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات را هدف ملموس دشمنان برشمردند و افزودند: همه، حتی کسانی که ممکن است از سردلسوزی درباره انتخابات توصیه های عمومی کنند حواسشان باشد که به این مقصود دشمن کمک نکنند.

ایشان با انتقاد از برخی که بطور مکرر می گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود افزودند: معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفها ی شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه ی بیان روشهایی که به تحقق هدف دشمن در انتخابات کمک می کند خاطرنشان کردند: در کدام کشور درباره صلاحیتها، ملاحظات لازم اعمال نمی شود؟ چرا اینقدر بر این مسئله تکیه و تلاش می کنید در ذهن مردم این تصور بوجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟