یادداشت های یک افسر جوان

دانشجویان،افسران جوان جبهه مقابله باجنگ نرم هستند.حضرت امام خامنه ای

یادداشت های یک افسر جوان

دانشجویان،افسران جوان جبهه مقابله باجنگ نرم هستند.حضرت امام خامنه ای

نفس گرم حاج آقا

دیشب به توفیق خدا و همت دوستان در خدمت حجت الاسلام داستانپور بودیم.مثل همیشه و به یاد جلسات هفتگی سابق،حاج آقا با احوال پرسی و خوش و بش با تک تک رفقا و سراغ گرفتن از برخی دیگر که حضور نداشتند ،خاطرات خوب گذشته را زنده کردند.بعد از دقایقی گپ و گفت و شوخی و خنده ،از حاج آقا خواهش کردیم ما را با بیاناتشان به فیض برسانند.

خلاصه ای از صحبتهای ایشان را برای دوستان قرار می دهم:

انسان باید ابتدا متوجه شود که در این دنیا گمشده ای دارد تا به دنبال آن برود.باید به دنبال آن حقیقت بود.چیزهای دیگر ،حتی اگر دنبال آن هم نرویم به تدریج بدست می آید.نباید جوانیمان را برای اینگونه مسائل زندگی خرج کنیم.

گمشده انسان در کلام معصومین دو چیز است:

1-خدا را بزرگ ببین

2-دنیا راکوچک ببین

تا دوران جوانی که انسان درگیر مسایل مربوط به شهوت است.بعد از آن حرص و طمع پول و به تبع آن دروغ و ... سراغ انسان می آید.به همین دلیل باید تلاش کنیم که تا پایان جوانی ،گمشده خود را بشناسیم.

انسان همیشه به خلوت با خدا نیاز دارد،مخصوصا در جوانی ،ولی متاسفانه به بهانه های مختلف-کار و ...-در این دوران حساس کمتر به آن بها داده می شود.

بعضی از جوانان در موضوعات مختلف دینی ،بحث حجاب ، نوع رابطه با دیگران و ... واقعا مستضعف هستند.یعنی اصلا در محیطی نبوده اند که این حرفها به گوششان بخورد یا تحت فشار خانواده این طورتربیت شده اند.به خاطر همین وقتی این صحبتها را می شنوند میگویند چرا حالا که ما غرق فساد شده ایم باید این حرفها را بشنویم.

زمینه برای تاثیرگزاری زیاد است چون دلهای جوانان به تعبیر رهبر انقلاب پاک است اگر مجاهدانه تلاش کنیم تاثیرش را خواهیم دید.

اگر کسی دید درستی به دنیا داشت مسیر را پیدا می کند وگرنه تا آخر دچار تشویش و اضطراب است.دنیا آن مقدار که دنبالش ندوی دنبالت می دود.همانطور که تنها مرجعی را که تمام دنیا شناخت حضرت امام بود که هیچگاه دنبال دنیا نرفت و ریالی برای مرجعیتش خرج نکرد.تنها مرجعی که رساله اش به زبانهای مختلف ترجمه شد و اگر آنرا دست کسی می دیدند حکمش اعدام بود حضرت امام بودند.

چگونه این نگاه را در خود تقویت کنیم؟

·        هر جا دنیا خواست برایتان بزرگ شود به قیامت و مرگ فکر کنیدتا دنیا را کوچک ببینید.

·        عبرت گرفتن از سرنوشت دنیاپرستان

·        تفکر کردن

·        تضرع:خدایا حقیقت اشیا را به من نشان بده

·        معاشرت با اهل دل و اولیا و توسل به شهدا ،در این صورت است که خجالت میکشیم که به دنیا اهمیت بدهیم.

اگر در مسیر رفتیم عنایت خاص هم شامل حالمان می شود.البته خاصیت دنیای امروز این است که آنقدر برایمان بت شده است که هرگاه می خواهیم از آن دور شده و وارد فضای خلوت با خدا شویم برایمان سخت و سنگین است.

نکند روزی بگوییم:

سرمایه زکف رفت و تجارت ننمودیم

دکتر عباسی:انتخابات آینده بین جبهه متحد، پایداری و اصلاحات است

محور سخنان دکتر حسن عباسی رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز که در نشست "107 روز تا انتخابات یازدهم ریاست جمهوری" در سالن 8 شهریور دانشگاه اراک سخن میگفت بدین شرح است:

- تجربه حزبی در کشور ما نوپاست و احزاب مشکلات متعددی دارند. احزاب ما توان اقناع مردم را ندارند، لذا خیلی مطرح نیستند و سیستم سیاسی ما فرد محور است که این هم خیلی دارای تاثیر نیست.

 - کاندیداها احساسی جلو نیایند، توقعات مردم را بالا نبرند، مولفه‌های عقلانی ایجاد کنند و در یک فضای آرام خود را به رای بگذارند.

 - با بررسی دردها نمی‌توان به رفع مشکلات پرداخت لذا نامزدها فقط به نقد وضع موجود نپردازند بلکه آینده را نیز روشن کنند.

 - کاندیداها در انتخابات نباید فقط به نقد گذشته پرداخته و مسائل را صرفا در فضای سیاسی ببینند.

ادامه مطلب ...

اقتدار دولت

امروز شما ملاحظه کنید؛ متأسفانه راجع به اغلب تصمیمات دستگاه اداره‌ى کشور از سوى یک عده مخالف‌خوان اشکال‌تراشى میشود؛ اشکال‌تراشى‌هاى غیر منطقى. اگر تصمیم اقتصادى است، اگر تصمیم سیاسى است، اگر تصمیم در حوزه‌ى مسائل هنرى و فرهنگى است، اگر تصمیم در حوزه‌ى مسائل بین‌المللى است، به خصوص نسبت به دولت - حالا نسبت به رهبرى یک مقدار رودربایستى‌اى هست و یک چیزهائى را ملاحظه میکنند - آزاد، راحت و با اهانت مطالبى میگویند. این کارها زشت است.ممکن است کسانى که این کارها را میکنند، ندانند چه تأثیر سوئى این کار دارد....دولت تصمیم اقتصادى میگیرد، اعتراض پشت سر اعتراض، آن هم با لحنهاى اهانت‌آمیز؛ تصمیم سیاسى میگیرد، همین طور؛ تصمیم بین‌المللى میگیرد، همین طور؛ به فلان سفر میرود، همین‌طور؛ به فلان سفر نمیرود، همین طور. وقتى ما سوار این اتوبوس شدیم و به این راننده اطمینان کردیم، دیگر سر هر پیچى که نباید گفت آقا مواظب باش، آقا دستم فلان شد، دلم لرزید. خب دارد رانندگى میکند، میرود دیگر. این در حالى است که این دولت انصافاً دولت پرکار و در بعضى از خصوصیات نمونه است.

از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان دانشگاه‌هاى استان یزد 1386

عبد صالح خدا

هرگاه عالمی فوت کند حفره ای(رخنه ای) در اسلام وارد می شود که هیچ چیز جای آن را نمی گیرد…
در این بازار فتنه ها! که باید دست به دامان عالمان شد!
هر کدام بار سفر می ببنند و مارا در این فتنه ها تنها می گذارند…
و این هم یکی از عذاب های خداست…
———
آیت الله خوشوقت:

«انسان به اندازه­ ای که ارزش برای خدا قائل است می­ تواند کار برای خدا انجام دهد» 


دکتر کامران باقری لنکرانی:

آیت‌الله خوشوقت می‌گفتند که صرفاً نظر مقام معظم رهبری باید برای شما شاقول و شاخص عمل باشد و در فضاسازی‌هایی که دیگران ایجاد می‌کنند تا مصلحتی را به نظام تحمیل کنند، باید تلاش‌تان این باشد که چنین فضایی را بشکنید و کاری کنید که زمینه نظر رهبری اجرایی شود.

 

آیت الله خوشوقت از ذخایر معنوی انقلاب و استوانه دیانت و تقوا در جامعه بود/ نگران عاقبت کسانی هستم که چنین شخصیتی را تخریب کردند